Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Ön!

Av rymdtanten - 3 januari 2011 18:17

En resa gjorde jag och några tjejer på mitt jobb den 11 september 2010, vi åkte till den rara lilla ön Skiathos, som ligger i grekland.

När vi kom ner var det molnigt och på kvällen blev det ös regn, inte kul!

Länkan sprang till supermarket och köpte paraplyer, jag var den enda som tagit med mig ett..=)

Vi gick på ett ur sunkigt ställe brevid hotellet och åt vår middag, sedan somnade vi kl 20:00! Dock hade vi vart vakna sedan kl 02:00 natten innan....

Dagen efter regnade det ej men det var molnigt och absolut inget bad väder, så vi hyrde en liten bil och åkte runt på ön, då det bara finns en asfalterad väg som går längst havet och resten är lervägar var det stundtals snor halt och vår lilla bil svängde hit och dit!

Då vi var i bergen sluttade det ordentligt och Elsa skrek: Akta spenaten...jag skrattade mest och Limpan satte plattan i mattan.

Det var fantastik utsikt, och super vackra stränder.

Vi åt mat på ett ställe med utsikt!

Utsikten på ön är helt otrolig, och bilderna gör verkligen inte utsikten rättvisa!

Vi svängde förbi ett Munk kloster på vägen, där sålde dom sitt eget hemtillverkade vin, och det köpte vi gladeliga.

Vi  tyckte dock att dom var så sura och buttra, men det visade sig ha vart ett rån där precis innan vi kom dit! Vilken tur att vi inte hamnade mitt i smeten...

Stränderna var helt otroligt underbara, men vi fastnade för tre av dem...

Och självklart var vi ute och åt varje kväll och tog oss en stänkare ibland...=)

Vi var ute två ggr på "party" under veckan och hade skoj!

Hotellet var helt okej, det fick dock inte prats efter kl 23:00 och poolen var bara där för att se fin ut, och inte för att bada i, och pool baren var alltid stängd!

Men vi bodde i rummen brevid varann och hade en gemensam altan med sjö glimt, så det var trevligt!